Közlemények

Sajtóközlemény
2013. április 17.

A gumiabroncs DOT szám jelöléséről

Az utóbbi években több autós kiadványban és számos online felületen megjelent cikknek köszönhetően egyre több gumiabroncs-vásárló érdeklődik a megvásárolni kívánt gumiabroncs DOT számáról, mondván: ha a gumi nem az aktuális évben került gyártásra, akkor már nem is érdemes megvenni.

A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.

Mégis mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal? – vetődik fel a kérdés.

A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető!

A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható.

Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. Ha több évvel korábban gyártott, korábban nem használt abroncsot találunk jó áron, nyugodtan vegyük meg, nem fogunk rossz üzletet kötni!

A HTA tagcégek gyakorlata szerint 5 évnél idősebb, de új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az 5 évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az 5 évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők.
Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2013. április 03.

Ismét itt az ideje a gumicserének - nyárira kell váltani

Érdemes mindig átcserélni a gumiabroncsainkat, ha megkopottak, és ha nem az évszaknak megfelelőek!

A magyar piacon a Magyar Gumiabroncs Szövetség tagjainak közel 70 gumimárkájából lehet válogatni, rengeteg a lehetőség: mind minőségben, mind pedig a pénztárcánkhoz mérten könnyen megtalálhatjuk a nekünk megfelelőt.

A HTA szakembereinek a javaslata a gumiabroncs cserével kapcsolatban a következők:

- Gumiabroncsot váltani a tartósan +7 fok alatti vagy feletti hőmérsékletnél esedékes; most a +7 fok feletti tartós hőmérsékletnél érdemes a téli gumi leváltása nyári gumira.

- A legfontosabb, hogy mind a nyári, mind a téli szettből minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni.

- A hatósági előírások szerint a gumi futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és veszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték nyári abroncs esetében a minimum 3 milliméter, télinél pedig a 4 milliméter.

- Minden felszerelés előtt alaposan nézessük át szakemberrel az abroncsainkat a lehetséges sérülések miatt.

- Érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor, - amikor még hidegek a gumik - a nyomásukat ellenőrizni, beleértve a pótkerékét is.

Mégis miért van szükség a gumicserére? Évtizedekkel ezelőtt csak egy évszakos gumival járt mindenki, és most is sokan csak egyfajtát használnak.

- A gépjárműveket ugyanúgy folyamatosan fejlesztik, ahogy a gumiabroncs gyártók is az abroncsaikat. Így az autógumik összetétele is változik szinte minden évben, annak érdekében, hogy a felgyorsult közlekedésen az időjáráshoz alkalmazkodva a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsák.

- A téli gumiabroncs felülete jobban kopik nyáron, ez a kopás a nagyobb tapadás miatt fordul elő, így egyben megnövekedik az üzemanyag fogyasztás is, ami már pénztárcánkat is érintheti.

- A téli gumik nyáron, nedves felületen bizonyítottabban rosszabbul viselkednek és tapadnak kanyarodásnál, és a fékút is nagyobb lesz, ami már balesetveszélyes is lehet!

Mindezek mellett vegyék figyelembe a vásárlás során az autózási igényeiket, vezetési stílusukat, és gumis szakember véleményét: ebben segítségükre van a tavaly november 1-e óta kötelező gumicímke is.

Az átszereléssel kapcsolatban tévesen elterjedt nézet az országban, hogy csak a legújabb gyártású abroncsok megfelelő minőségűek, és a 2-3 éves új abroncsokat az autósok sokszor már át sem akarják venni, pedig a szakszerűen tárolt gumiabroncsok semmilyen problémát nem jelentenek – akár 7-10 évig használhatóak, és tulajdonságaik azonosak egy idei gyártásúval.

A legfontosabb, hogy mindig ellenőriztessük az abroncsok állapotát minden átszereléskor!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2013. január 16.

Nem véletlenül hívják a téli gumiabroncsot télinek!

Az elmúlt napok eseményei is igazolják, hogy a nyári gumiabroncs használata csak problémát okoz a közúti közlekedésben résztvevők számára. A téli gumiabroncs kifejezetten ajánlott a hideg hónapokban, azaz novembertől március végéig, bármilyen utakon is vezessünk!

Tévhit, hogy a téli gumiabroncsot csak havazás esetén szükséges felszerelni. Mind tudományos, mind szakmai érvek alátámasztják, hogy érdemes már olyan időjárási viszonyok között is a téli abroncsokat felrakatni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok alá süllyed.

Mindennek az az egyszerű oka van, hogy a téli gumiabroncs a lamelláknak köszönhető jobban tapad, így a téli időjárásban a lehető legbiztonságosabb közlekedést teszi lehetővé. A hosszanti és oldalirányú mély mintaárkok kivetik magukból a havat és biztosítják a jó vízelvezetést a havas, sáros, latyakos, vagy jeges és jégkásás utakon. A nyárinál lágyabb gumikeverék emellett a hideg, 7 Celsius fok alatti aszfalton sem válik merevvé, hanem rugalmas marad, és így az elvárt tapadást nyújtja.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség ezúton is szeretné hangsúlyozni, hogy a téli gumiabroncsok felszerelése életeket menthet. Komolyabb havazás esetén pedig a hólánc használata is ajánlott.

A havazás, és a vele járó közlekedési akadályok megérkezésével különösen fontos, hogy mindenki betartsa a téli gumiabroncs használatára vonatkozó ajánlásokat. Több koccanásos, és súlyos, emberéletet követelő baleset is történt az elmúlt hetekben, melyek közül többnél is a téli gumiabroncsok hiánya okozta a balesetet.

A hazai közlekedésben nemcsak a személygépkocsik, hanem - a tapasztalatok szerint - a buszok, teherautók és a kamionok gumiabroncsainak téli kondicionálása sem megfelelő. Vagy nem jut ezekre a járművekre megfelelő téli gumiabroncs, vagy úgynevezett ”négyévszakos” abroncsokat használnak, leginkább költségkímélő okok miatt. A négyévszakos abroncsok sem a nyári, sem a téli útviszonyok esetén nem biztosítanak maximális biztonságot, és folyamatos, csere nélküli, ezáltal erőltetett használatuk gyorsabb és erősebb kopáshoz vezet, amely ismét balesetveszély forrását jelenti.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség ezért szeretné mindenki figyelmét felhívni, hogy ne bízza a véletlenre saját és családja, valamint környezete biztonságát. A téli gumiabroncsot nem véletlenül hívják télinek!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2012. november 14.

Együtt sokat tehetünk a közlekedés biztonságáért!

Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség élén

Rábai Dániel váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében Urbán Pétert. Az új elnök egyik legfőbb feladatának a hét legjelentősebb hazai gumiabroncs-gyártó céget tömörítő szakmai érdekvédelmi szövetség tudásmegosztó szerepének és ismertségének növelését tartja.

November elején a Szövetség elnöksége a leköszönő Bridgestone-vezető, Urbán Péter helyére Rábai Dánielt választotta meg elnökének, aki 2004. óta dolgozik az egyik legjelentősebb piaci szereplőnél, a Continental Hungaria Kft.-nél.

Az ügyvezető közgazdász, marketing és szakfordítói ismeretei mellett korábban az Autósház üzletágban, gépjármű-lízing területen, valamint franchise hálózatfejlesztésében is tevékenykedett. Több éves nemzetközi üzletfejlesztési tapasztalat megszerzését követően 2009-ben került a multinacionális vállalat hazai képviseletének élére.

Az új elnök legfontosabb feladatának a biztonságos közlekedés elősegítését, a környezet megóvását és a fenntartható fejlődés támogatását tekinti. Ezen feladatok megvalósítása érdekében egyszerre kíván fókuszálni a Szövetség tájékoztatási szerepének növelésére és a megfelelő szolgáltatási háttér biztosítása érdekében a szakmabeliek, például szakszervizek hatékony támogatására. „A közlekedés biztonságáért és a környezettudatos gazdálkodásért a résztvevők tehetnek a legtöbbet” - fogalmazta meg Rábai Dániel álláspontját.

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2012. október 29.

A téli felkészülés elemei: a gumiabroncsok, az akkumulátor, a világítás és a fékrendszer teljes áttekintése és szükség esetén cseréje!

November 1-től kötelezően címkék könnyítik a gumiabroncs-választást

Az idei év november 1-től minden, az Európai Unióban forgalomba hozott gumiabroncsot újfajta, egységes címkével kell ellátni. A színes és informatív jelölések alapján a vásárló segítséget kap, hogy megismerje az adott gumiabroncs legfontosabb jellemzőit, bár ezek nem tartalmaznak kritériumokat a téli útviszonyok között igazán fontos tulajdonságokról!

„Komoly biztonsági kockázatot jelent olyan téli gumikkal nekifutni a havas időszaknak, amelyek nyáron is az autón voltak. A magyar autósok jelentős része idén tavasszal nem cserélte le téli abroncsait, sok autós a nyári szezonban is téli gumikon közlekedett. A téli hőmérsékleti és útviszonyokra fejlesztett abroncsok a meleg időben sokkal jobban elhasználódnak, mint a nyári gumik. Ezek az abroncsok már nem nyújtják azt az irányíthatóságot és tapadást, mint amit a múlt télen megszokhattak az autótulajdonosok. A téli szezon előtt érdemes időben ellátogatni egy gumiszervizbe, ellenőriztetni az abroncsok állapotát, és szükség esetén újra cserélni őket„ - fogalmazta meg a témához kapcsolódóan Rábai Dániel, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnökségének tagja.

A gumiabroncs címke gyakorlatilag úgy néz ki, mint a háztartási gépeken található energiaosztály-besorolások: az ABC-betűi és színes sávok jelölik, hogy az adott gumiabroncs mennyire jól teljesít.

Az egyik ilyen címke a gördülési ellenállás nagyságáról, vagyis lényegében az üzemanyag-hatékonyságról tudósít, a másik pedig az úgynevezett nedves tapadási mutatót, azaz a vizes úton szükséges fékút hosszát szemlélteti. Csakúgy, mint a háztartási berendezéseknél, az A-kategóriás abroncsok a legjobbak, míg a G-kategóriába soroltak a leggyengébbek.
A harmadik címke a kerekek által keltett külső zaj mértékére utal. A pontos decibel-érték mellett a hangszóró-jel előtti fekete hanghullámok száma mutatja, hogy csendesebb vagy épp hangosabb abroncsot készülünk vásárolni.

Mindezen jelöléseket és értékeket Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke teszi számunkra közérthetővé. „A címkézésre azért is van szükség, mert a modern gumiabroncsokról ránézésre vagy tapintásra az átlagos autós nagyon keveset tud megállapítani, így nehezen is tud eligazodni a többtucat gyártó számtalan terméke között.

Az új abroncs kiválasztásában segíthet az abroncscímke, amit mindenképpen érdemes keresni gumiabroncs-vásárláskor. Ugyanakkor fontos, hogy az autósok a legmegfelelőbb téli gumiabroncsok vásárlásakor forduljanak más információs forrásokhoz, így az ADAC intézet és autós magazinok tesztjeit is nézzék át, és kérjék ki a gumiabroncs szerviz munkatársának szakmai véleményét is, mert a címkézés a téli gumiabroncs választásban nem segít. A szakértők egyöntetűen óva intenek az ismeretlen, ázsiai eredetű gumiabroncsok használatától, még akkor is, ha szerepel rajtuk EU-s abroncscímke!

A gumiabroncsok felcímkézésétől azt várja a hét legjelentősebb hazai gumiabroncsgyártó céget tömörítő szakmai érdekszövetség, hogy a hatékonyabb és energiatakarékosabb típusok elterjedése jelentős gazdasági és környezetvédelmi előnyökkel is jár.

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370

Iparági háttér-információk

- Magyarországon hét (7) gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét.

- Jelenleg három (3) gyártó rendelkezik gumiabroncsgyártással foglalkozó üzemegységgel: Bridgestone (Tatabánya), Hankook (Rácalmás), Michelin (Budapest és Nyíregyháza), és egy (1) gyártó rendelkezik autóipari alkatrészek előállítására szakosodott üzemegységekkel, a Continental.

- A gumiabroncs iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 365 milliárd forint.

- Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, és közvetve több mint 15.000 fő.

- A már jelenleg is gyártói kapacitással rendelkező vállalatok mindegyike tervez és/vagy már jelenleg megvalósít folyamatos fejlesztéseket, melyek döntően kapacitásnövelést, technológiai fejlesztést jelentenek, és amely beruházások eredményeképp új munkahelyek jönnek létre.
Hisszük, hogy ez a fejlődési folyamat a gazdaság élénkítésével és a kormányzat iparágat segítő intézkedéseivel jelentősen felgyorsulhat.


MAGYAR GUMIABRONCS SZÖVETSÉG ELNÖKSÉGÉNEK NYÍLT LEVELE

minden hazai gumiabroncs felhasználónak és szakmai partnereik részére

2012. január 24.

ÉV VÉGÉVEL MEGSZŰNT A GUMIABRONCS BEGYŰJTÉST ÉS HASZNOSÍTÁST KOORDINÁLÓ SZERVEZETEK MŰKÖDÉSE MAGYARORSZÁGON

Tavaly nyáron fogadta el az Országgyűlés az új termékdíj törvényt, amelynek értelmében 2012. január 1-től megszűnt a termékdíj-mentesség, így a termékdíj-köteles termékekből - köztük a gumiabroncsokból - keletkező hulladékok begyűjtésének rendszere alapjaiban változott meg. Ennek következtében az eddig működő szakmai koordináló szervezeteknek megszűnt azon jogosultsága, hogy szerződéses partnereik részére termékdíj mentességük érdekében begyűjtési és hasznosítási tevékenységet megszervezzék. 2012-től a gumiabroncs hulladék begyűjtésének és hasznosításának koordinációját az állami tulajdonban lévő Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség, más néven az OHÜ veszi át, vagy egyéni teljesítés keretében magunk a gumiabroncs gyártó cégek és vezérképviseletek végezhetik.

Tapasztalatunk, hogy a megszűnő hazai koordináló szervezetek eddigi több éves sikeres működésének eredményeként a ma legálisan forgalomba kerülő gumiabroncsokból keletkező hulladékok begyűjtése és hasznosítása problémamentesen megoldottá vált Magyarországon.

A hulladékhasznosítás koordinációjára szerződött gyártók és vezérképviseletek az akkor hatályos törvény előírásai szerint október végével befejezték a teljes 2011. évre vonatkozó kötelező gumiabroncs hulladék begyűjtési tevékenységüket. Novemberben és decemberben további igen jelentős mennyiségű hulladék gumiabroncs keletkezett, és mert az új állami szervezet leghamarabb csak 2012 második felében tudná megkezdeni tevékenységét, és átmeneti időszakot nem biztosítottak, ezért partnereink számára nem volt megoldott az év utolsó hónapjaiban és ez év elejétől a gumiabroncs hulladékok elszállítása.

Ezért a koordináló szervezetek jelentős saját anyagi forrás bevonásával kötelezettségeiken felül 2011 novemberben és decemberben további ¬elszállítást végeztek, így garantálva a begyűjtést és hasznosítást, valamint mindezek finanszírozását 2011 végéig. Ezzel egyrészt biztosítottá vált a szervízhálózatok zavartalan működése, másrészt a felhalmozódó gumiabroncs hulladék elszállítása és hasznosítása is országszerte.

Ennek a folyamatnak a folytatása érdekében ez év elején a törvény adta lehetőséget kihasználva a HTA minden tagcége beadta az jelentkezését az egyéni teljesítésre, hogy minden fennakadás nélkül biztosítsa a megszokott begyűjtés és hasznosítás folytatását 2012-ben is.

2012. január

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök
Email
www.hta.org.hu

illetve

Könyves-Ruzsányi Edit
Ferling PR Kft.
Email
06-30-288-1768


SAJTÓKÖZLEMÉNY

2011. november 10. Korlátlan felhasználásra, azonnali közlésre!

Megalakult a magyar gumiabroncs gyártók és gyártói nagykereskedők szövetsége, a Magyar Gumiabroncs Szövetség

7 hazai tagvállalat (Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein) részvételével megalakult a Magyarországon telephellyel rendelkező gumiabroncs gyártókat és gyártói nagykereskedőket tömörítő, az iparág törvényes érdekeit hazánkban képviselő Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA).

A szövetség elnökségének döntése alapján a szervezet angol nevének - Hungarian Tire Association – rövidítését, a HTA-t fogja használni a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

A Szövetség küldetése, célja és vállalt feladatai

Közép Európában a HTA az első ilyen jellegű szakmai testület. A Szövetség még e hónapban bejelenti hivatalosan is felvételi kérelmét az iparág brüsszeli központú európai szövetségéhez, az ETRMA-hoz (European Tyre and Rubber Manufacturers Association), így a szervezet magyarországi képviselője lesz.

A HTA elsődleges küldetése, hogy képviselje az iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A Szövetség – a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett – segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncs-gyártással és felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el.

A HTA általános célja az, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről ismeretet adjon át a lakosság számára, hogy tájékoztassa a gazdasági és politikai élet résztvevőit tevékenységéről, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A HTA együtt kíván működni más hazai szakmai szervezetekkel és intézményekkel – kiemelten a Közlekedéstudományi Intézettel - a közlekedésbiztonság növelése érdekében. A Szövetség fontosnak tartja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a gumiabroncs minőségének fontosságára, évszakonkénti szerelésére, és megfelelő szervizelésére.

A jövőben a HTA képviseli a gumiabroncs iparágat a kormányzattal, a médiával és egyéb szakmai és üzleti szervezetekkel való egyeztetések során. A Szövetség ezért mihamarabb felveszi a kapcsolatot a szakminisztériumokkal és az illetékes kormányzati intézményekkel, hogy a gumiabroncs iparág számára releváns új törvényjavaslatokkal és szabályozásokkal kapcsolatban konzultáljon.

A Szövetség, és egyben tagvállalatai CSR stratégiájának és cégkultúrájának szerves része a társadalmi szerepvállalás. Jelentős gazdasági szerepük okán a vállalatok felelősséggel tartoznak az egész magyar társadalomnak. Ezért igyekszik a HTA is a lehető legjobb módját megtalálni annak, hogy e téren is példát mutathasson a jövőben.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök
Email
www.hta.org.hu

Iparági háttér információk

- Magyarországon hét (7) gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát.

- Jelenleg három (3) gyártó rendelkezik gumiabroncsgyártással foglalkozó üzemegységgel: Bridgestone (Tatabánya), Hankook (Rácalmás), Michelin (Budapest és Nyíregyháza), és egy (1) gyártó rendelkezik autóipari alkatrészek előállítására szakosodott üzemegységekkel, a Continental.

- A gumiabroncs iparág belföldi értékesítésének és exportjának éves nagysága 230 milliárd forint.

- Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon több mint 10.000 fő.

- A már jelenleg is gyártói kapacitással rendelkező vállalatok mindegyike tervez és/vagy már jelenleg megvalósít folyamatos fejlesztéseket, melyek döntően kapacitásnövelést, technológiai fejlesztést jelentenek, és mely beruházások eredményeképp új munkahelyek jönnek létre.

- Hisszük, hogy ez a fejlődési folyamat a gazdaság élénkítésével és a kormányzat iparágat segítő intézkedéseivel jelentősen felgyorsulhat.

A Szövetség tagcégei, a HTA elnökségének tagjai

Bridgestone Magyarország Marketing Szolgáltató Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) képviseletében
Urbán Péter, cégvezető (HTA elnök 2011-2012)

Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft. (2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.) képviseletében
Rábai Dániel, ügyvezető igazgató

Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o (Vyskocilova 148/4, 140 00, Prague 4, Czech Republic) képviseletében
Jean-Vincent Schaffnit, regionális vezető (Csehország, Magyarország, Szlovákia)

Hankook Tire Magyarország Gyártó és Kereskedelmi Kft. (2459 Rácalmás, Hankook tér 1.) képviseletében
Lee Sang Il, ügyvezető igazgató

Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. (4401 Nyíregyháza, Bottyán János utca 15.) képviseletében
Orosz József (meghatalmazással)

Pirelli Hungary Gumiabroncs Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (1116 Budapest, Barázda utca 46.) képviseletében
Buczkó Gergely, ügyvezető igazgató

Vredestein Kft. (1123 Budapest, Alkotás út 39/c) képviseletében
Herbák Emil, ügyvezető igazgató